O biblioteca 100% improvizata

Arta improvizației poate fi o soluție care să ne scoată din situații dificile dar care să ne și permită să compensăm anumite limitări de moment pentru a avea lucrurile pe care ni le dorim. Foarte mulți ani nu mi-am permis să achiziționez mobilierul pe care mi-ar fi plăcut să îl am în camera mea de zi și/sau de lucru. Asta nu înseamnă că nu am avut mobilier ci că am învățat ceva din vechea dar foarte fecunda artă a improvizației.

Desigur, în prezent ni se oferă soluții de mobilare a încăperilor cam pentru toate bugetele și problema mea s-a rezolvat între timp. Totuși, uneori chiar și cele mai accesibile soluții nu sunt suficient de accesibile și alternativa este să revenim la arta improvizării pieselor de mobilier sau chiar a aranjării întregului interior, fără ca aceasta să însemne un rezultat mai puțin reușit decât dacă am fi folosit mobilier achiziționat.

Exemplul soluției găsite de arhitecții agenției Wok pentru a mobila un apartament din Milano (Italia), mi-a amintit de acea perioadă în care și eu m-am bucurat de mica dar cocheta mea bibliotecă improvizată. Biblioteca este realizată din lăzi de lemn pentru transportul fructelor, recuperate dintr-o piață agroalimentară. Realizată pe măsură, biblioteca este perfect integrată în spațiul interior al studioului.

Cel mai important este fără îndoială faptul că acest exemplu este unul foarte simplu de realizat, poate fi adaptat și poate fi foarte ușor integrat oricărei încăperi. Iar rezultatul va fi întotodeauna unul de impact și cu un efect modernist și “design”.

Vouă vă place?

7 gânduri despre &8222;O biblioteca 100% improvizata&8221;

  1. Ideea e foarte frumoasă. Din păcate, însă, majoritatea oamenilor din România sunt mai…ca la țară. Dacă aș avea o astfel de bibliotecă, ori ceva mobilier improvizat, indiferent de calitățile lui artistice aceia care îmi calcă pragul ar gândi ”săracul om, rău a mai ajuns”. Așa că mi-am luat mobilă poloneză, cam ca toată lumea de pe scară.

    Apreciat de 1 persoană

    • Consimt la observația ta. Evident că gradul de cultură și educație este cel care ne face să apreciem sau nu astfel de idei de design și într-adevăr, design-ul de calitate este puțin cam oropsit la noi în România. Dar gusturile se mai și cultivă, nu? Iar cei care apreciem astfel de idei originale nu trebuie nici un moment să ne lăsăm demoralizați de lipsa de gust a celor din jur, chiar dacă sunt mai mulți decât noi. 🙂

      Apreciază

    • Oamenii se vor urbaniza destul de repede în gusturi, vor deveni mai dezinvolți, mai asertivi și mai creativi. S-ar părea că acesta e un câștig.
      Dar vom vedea ce am pierdut doar când nu-l vom mai avea. E ca și când ai curăța un teren de buruieni, ca să faci din el o grădină; și de abia după aceea vezi că ai smuls și o plantă rară, care nu se vedea de buruieni.

      Apreciază

Lasă un răspuns

