Cand ingredientele sunt numai o iluzie…

2E71146F-3191-4F3F-9A4D-5EBE5003D214

În anii ’60 ai secolului trecut, fabricantul francez de arome Soripa a creat „un spray cu aromă de prăjitură caldă”. Așa cum admite Michel-André Mirebeau, directorul general al companiei, a fost utilizat „pe scară largă în toate unitățile de distribuție cu amănuntul pe mari suprafețe pentru a atrage în mod subliminal consumatorii”. „De atunci, legislația (franceză, n.m.) a interzis această practică”.

În prezent, în catalogul său on-line de produse, societatea Soripa prezintă spray-uri cu aromă de  trufe de ciocolată neagră, cremă de zahăr ars sau vin „bouquet provençal”. Acestea au ca destinatari 2500 de bucătari, din domeniile restaurației comerciale sau colective, sau în băcănii selecte din toată Uniunea Europeană.

Cu ajutorul acestor spray-uri, aromele sunt pulverizate deasupra preparatelor (de la aproximativ 30 de cm) pentru a le face mai atrăgătoare. De exemplu, un astfel de spray se poate folosi pentru a da unei omlete o aromă puternică de zbărciog fără a utiliza această ciupercă la prepararea ei.

O astfel de practică este absolut legală deoarece nimeni nu îl obligă pe restaurator să pună zbârciog în omletă atâta timp cât nu specifică în mod explicit că aceasta ar conține zbârciog sau că ar avea aromă de zbârciog, precizează același director. Tot așa cum un producător de alimente poate produce un iaurt cu aromă de vanilie fără ca acesta să conțină neapărat vanilie.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s