O recunoastere a contributiei la cunoastere

Diploma-AAVSO-Solar

Publicam recent un articol în care încercam să arăt de ce practicarea astronomiei în oraș poate fi o cale către deprinderea acelor calități care ar trebui să definească un astronom amator veritabil. Azi am avut plăcerea de a primi o confirmare în acest sens. Am primit din partea Asociației Americane a Observatorilor de Stele Variabile (AAVSO) o a doua diplomă de recunoaștere a rezultatelor activității mele de astronom amator. Dacă prima diplomă recunoștea contribuția pe care am reușit să o aduc la observarea și cunoașterea stelelor variabile, de această dată, prestigioasa organizație americană recunoaște contribuția pe care am avut-o în ultimii ani la observarea și cunoașterea Soarelui.

Concret, AAVSO recunoaște contribuția adusă la programul științific de stabilire a Numărului Relativ American al Petelor Solare, prin 500 de observații solare pe care le-am efectuat și introdus în baza de date a Secțiunii Solare a AAVSO din 1999 până în prezent. Este un nou nivel de recunoaștere a activității astronomilor amatori care colaborează cu Asociația americană, introdus în acest an, pe lângă acela de 1000 de observații. Diplomele au fost decernate în data de 8 noiembrie la cea de a 103-a întâlnire anuală a AAVSO în Woburn, Massachusetts. Chiar dacă nu am putut fi prezent, faptul că am primit această diplomă este o onoare care compensează imposibilitatea de a fi participat la reuniune.

Evident, pentru mine, această diplomă este o sursă de satisfacție și de încântare cu atât mai mult cu cât eforturile mele de a contribui la cunoaștere au fost făcute din pasiune. Dincolo însă de aceasta, o astfel de recunoaștere arată (dacă mai era nevoie) că practicarea astronomiei dă rezultate atunci când pasiunea pentru cunoaștere și Cosmos se îmbină cu rigurozitatea și răbdarea. De aceea, îi îndemn pe toți pasoinații de astronomie și nu numai, să se dedice și mai mult cunoașterii și eforturilor de a o îmbogăți.
Un gând despre &8222;O recunoastere a contributiei la cunoastere&8221;

  1. Pingback: Procedura AAVSO de observare astronomica a Soarelui | Vorbind Despre

Lasă un răspuns

